16…

…långa lediga dagar har vi nu framför oss. Som vi ska njuta!  Och så mycket som ska hända innan det är dags att jobba igen. Jul, nyår, släkt och vänner. Och så får vi vårt hus! Så mycket att se fram emot!

image

                            Julfix 😉

One Comment on “16…”

  1. T skriver:

    Hej!
    Angående din kommentar om dockorna i tomtens verkstad så förstår jag nog inte riktigt vad du menar. De togs bort för att de anses vara ”stereotyper” och då är vi tillbaka på ruta ett. Vad är det som ses som stereotypt och vart är felet? Hur kan dockorna ses som något negativt? Det är ju ett barnprogram och jag ser inte vart det är fel.
    Sverige i sig är helt åt helvete med allt det här, enligt mig, och detta är ännu en droppe i det havet.

    Jag anser att det är varenda människas rätt att få sjunga nationalsången, att traditioner ska få vara kvar såsom att ha skolavslutningar i kyrkan och fira VÅRA högtider och VÅR tro för visstfan är det Sverige vi är i? Eller är Sverige på väg bort? Vi böjer oss för alla andra och det är jag riktigt trött på.
    Alla ska ha samma rättigheter och alla är vi människor av samma kött och blod, det är absolut inte det jag menar, men när vi inte längre får ha kvar traditioner för att det kan vara ”kränkande mot andra religioner”, då är vi fan ute på tunn is.

    Usch vad långt och aggressivt det blev, haha, förlåt.
    Är bara så trött på denna diskussionen och jag känner ganska starkt för den. 🙂

    Tjohej!


Kommentera

