Känslan man får i kroppen kommer jag aldrig vänja mig vid!

Onsdag i dag redan och ett par dagar sen jag va här inne. En omtumlande vecka hittills. H är sjuk igen, vaknade med hög feber i måndags. M va hemma och jag åkte på planeringsdag med jobbet. På eftermiddagen tittar jag till på min mobil och ser att M ringt två gånger och skickat ett sms. Behövde inte ens öppna smset innan jag visste vad som hänt, smärta i hela kroppen.

Öppnar iaf messet och ser att det va som jag befarade, kramp igen och ambulans på väg. Känner hur tårarna väller upp, böjer mig fram till kollegan och säger som det är, reser mig upp från stolen och går ut. Det läskiga är att vägen ut ur rummet kommer jag inte ens ihåg, va bara fokuserad på skrutt och att få ringa hem och fråga hur det va. Behövde inte åka in till sjukhuset men när jag kom hem märktes det väl att Hailey krampat, syntes i både ögonen och på kroppen, helt slut va hon.

I tis blev det en sväng till vc, öroninflammation i båda öronen, tror även hon har halsfluss då hon knappt varken äter eller drick sen dryga veckan tillbaka. Men eftersom penicillinet tar bort även det valde doktorn att inte ens titta i halsen.

Fortfarande hög feber men hoppas nu att penicillinet ska börja verka så hon blir frisk igen!

Även om man blir mer van med dessa feberkramper så kommer jag aldrig att vänja mig…

7 kommentarer on “Känslan man får i kroppen kommer jag aldrig vänja mig vid!”

  1. mrsjanuary skriver:

    Men fy vad hemskt!! Jag lider med dig/er och givetvis lilla H. Är det något som man kan växa ifrån? Det är en fruktansvärd jobbig känsla när ens barn är sjukt. Jag hoppas att lilla H ska slippa sina feberkramper och att hon kryar på sig snabbt.
    SV; japp sommarlov snart. Det ska bli skönt för det har varit ett tufft år på jobbet. Kul men jobbigt.
    KRAM KRAM

  2. Anna skriver:

    Men lilla tjejen då…hoppas innerligt att hon kryar på sig så ni får lugn, ro och friskhet!!

  3. Sofia skriver:

    Nej men fy vad det lät hemskt! Förstår att du aldrig kommer kunna vänja dig hade jag inte heller kunnat.. Kram till er

  4. Mia skriver:

    Måste vara oerhört jobbigt det där med feberkramper..så obehagligt. Hoppas verkligen det tar slut på feberkramperna snaart! Krya på lilltjejen! Kram!

  5. Sofia skriver:

    Jag blir så rörd av dina fina ord tack så hemskt mycket! Kram kram ❤


Kommentera

