Hungerspelen

image

Måste erkänna att ja va lite skeptisk till att läsa denna boken. Brukar alltid bli så att man har för höga förväntningar när alla säger att en bok är bra.

Den kändes inte helt rätt från början då jag inte gillar när det påhittade världar, men ju mer jag läste desto mer fast blev jag. När jag närmade mig 100 sidor ville jag inte lägga bort boken, och den känslan fanns kvar tills den va slut.

Ser fram emot att börja läsa nästa del! Och har ni inte läst denna så gör det!

Blir väl även till att se filmen sen, även om det alltid är så att böckerna är bättre 🙂

4 kommentarer on “Hungerspelen”

  1. Tack för tipset ! Jag läste precis ut en bok och behöver hitta nåt nytt 🙂

  2. mrsjanuary skriver:

    Jag läste den när jag var mammaledig för ett år sen och gillade dem skarpt! Nu har vi turen så vi har lyckats ordna en skolföreställning på bion i stan på tis nästa vecka så vi ska den med klassen:)))))
    SV; är oxå så kluven till det här med bilder i bloggen. Vill ju visa för min mamma o pappa läser bloggen och de bor ju 50 mil ifrån oss. Men samtidigt känns det inte helt rätt så därför blir det inte så mycket nu medan jag funderar. Det är svårt det där.
    Kram och glad påsk på er!!

  3. Elin skriver:

    🙂 visst är den så bra!! om du vill så kan du ju låna andra boken också 🙂


Kommentera

