Pollen

Ännu en dag med underbart väder, 16 grader när vi kom hem från jobbet vid 16.30.  Har haft planeringsdag idag, gått igenom alla utvecklingssamtal som vi ska ha nästa vecka. Så himla skönt att vi får en hel dag hela avdelningen för att gå igenom alla barn. Hann tyvärr inte riktigt allt men det mesta är helt klart gjort.

Stannade ute och lekte när vi kom hem och som vanligt hade jag en liten tjej som inte ville gå in. Dagar som denna önskar jag ännu mer (om det nu går) att vi hade ett hus så H kunde stannat kvar ute på tomten medan jag själv gick för att laga mat. Men en vacker dag förhoppningsvis….

Insåg för ett tag sen att min allergimedicin va slut. Jag får ju skylla mig själv som inte tagit tag i det tidigare för nu är det inte roligt alls, nästan rinner och ögonen kliar, linserna är torra och allt e allmänt jobbigt. Idag tog jag iaf tag i saken och besökte vårdcentralen. Hann tyvärr inte hämta ut medicinen så det får jag ta imorgon på rasten.

Verkar förresten som skrutt somnar själv idag. De två tidigare dagarna sen vi tog bort ena sidan på sängen har hon inte alls velat somna, trots vi stannat kvar där inne med henne, men idag gick det vägen.

2 kommentarer on “Pollen”

  1. mrsjanuary skriver:

    Då är vi inne i samma fas på jobbet. Har skrivit klart mina omdömen men inte bokat samtalen. Skulle ha gjort det den här veckan men har ju vabbat sen i onsdags. Grrr.
    Pollen ja, usch usch usch!! Har inte märkt av mina besvär än och jag hoppas det dröjer länge tills dess. Trist att springa när man har pollen.
    Dagar som denna är man glad man bor i hus. Idag har vi trots sjukdom hängt och lekt ute på soldäcket hela dagen. Ljuvligt!!
    SV; jag hade planerat att springa idag och i helgen men magsjukan har satt stopp för det nu. Blir galen för jag vill ju träna. Men nästa vecka då kör jag igen:)
    kram

  2. […] nog, blir dock hemma imorgon me. Har tvättat och hängt in tvätt. Tagit tag i och börjat måla sängstoppet, ena sidan är klar så den andra får jag ta tag i när denna torkat. Läst en massa, jag hann […]


Kommentera

