testa,pröva,öva!

Under eftermiddagen har jag lekt med min kamera. Älskar att fota men nu har jag bestämt mig för att ta det ett steg längre. Att förstå när, var, hur och varför man ska ha olika inställningar när man fotar manuellt! Madeleine skriver då och då inlägg om foto, bra enkla beskrivningar om tips! Bara älskar dessa inlägg! Tror på att öva, öva, öva och läsa tips, tillslut så kan man nog det här 🙂

Blev som sagt ganska mörka bilder, visst kan man redigera dem, men vill få till det utan redigering! Tycker det är svårt få till det också när Hailey är allt annat än still den mesta tiden.

3 kommentarer on “testa,pröva,öva!”

  1. Ja det verkar vara väldigt olika det där med sömnen. Vi tar det för vad det är och det ska bli spännande och se hur det kommer utveckla sig. Kan ju hända att hon kommer kunna sova bättre när hon börjar äta gröt och dricka välling =)

    Det där med kamerainställningar tycker jag är jättesvårt.
    Kramar

  2. mrsjanuary skriver:

    Jag är en superkass fotograf. Tyvärr har jag inte tålamodet att lära mig mer heller;)
    snart helg igen!! Gott! Gjort nåra specilla helgplaner än?
    KRAM

  3. Marie skriver:

    Åh jag med! Har just varit på en föreläsning om foto (blogginlägg kommer vad det lider)och blev så inspirerad. Han pratade mycket om hur viktigt det är att ha rätt ljus (det handlade om naturfoto). Jag är bara så dålig på det tekniska och går mycket hellre efter känsla. Och när man fotar manuellt tycker jag det är svårt att se om det blir skarpt. Men som du säger, det gäller mycket att pröva sig fram och fota massor!


Kommentera

