Utmanad!

Jag har blivit utmanad av mrsjanuary

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sen, alltså feb 2002, jobbade jag på en preliminär förskola som jag också va med och öppnade bara några veckor tidigare. Jag bodde hemma hos mina föräldrar och började väl tröttna lite grann på att bo i lilla Nynäs. Inte kunde jag ens tro att jag skulle flytta tillbaka när jag väl kommit härifrånJ

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan va jag mammaledig med lillskrutt. Vi njöt av varandras sällskap och alla framsteg H gjorde va så roliga att få vara med om. Under feb började hon åla och bara några dagar in i mars började hon krypa. Vi umgicks med en massa vänner och njöt extra mycket när pappan kommer hem från jobbet.

FEM SNACKS DU GILLAR?
Jag är en chipsmänniska enda ut i fingerspetsarna, gärna med dip och cola till:) Marabous chokladkakor är inte heller fel, men nu äter jag ju inte godis… popcorn är också gott men då ska det vara saft till.

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Sjunger gärna med i sånger när jag hör dem tex på radion. Men om det ska vara sånger jag kan hela texten utantill så blir det nog barnsånger. De sitter efter att ha jobbat på förskolan i så många år.

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Det första jag skulle göra skulle vara att boka en resa, ta tjänstledigt ett bra tag och bara njuta av nya upplevelser och platser med min familj. Sen skulle jag betala av csn. Gå ner och bara jobba halvtid, köpa hus, skänka pengar till familj och vänner, till olika hjälporganisationer och fonder såsom barncancerfonden. Oj blev svårt hålla sig till 5 saker och skulle lätt kunna skriva ner ett par till…

FEM DÅLIGA VANOR?
Funderar och analyserar alldeles för mycket. Har svårt för att gå upp när klockan ringer och snoozar gärna trots jag vet att det är hög tid att gå upp. Dålig självdisciplin när det gäller att inte äta så mycket onyttigt. Vattning är blommor sker nog inte lika ofta som det borde inte heller putsning av fönster, där visar sig min lathet….

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Umgås med familj och vänner. Resa och upptäcka nya platser. Vara ute i naturen. Läsa. Träna.

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Oj så svårt… Magtröja skulle jag aldrig ha på mig, inte heller en kroppsstrumpa, inte heller kläder i djurmönster…

FEM FAVORITLEKSAKER?
Sitter inte så länge varken vid telefon eller dator eller tv så vet inte riktigt vad jag skulle säga är mina favoritleksaker… Mina skidor, bil, sen får det nog ändå bli telefon, dator och tv…

FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Madde, Kajsa, Elin, Linda, Mia

2 kommentarer on “Utmanad!”

  1. madde skriver:

    åh va kul! Ska svara så fort jag får tid 🙂 Här är allt bra, hoppas det är detsamma för er och att lillen har kryat på sig ordentligt! Kram

  2. Elin skriver:

    Ska försöka komma ihåg att anta utmaningen ikväll 🙂 Kul!


Kommentera

