Själv

Idag va det alltså dags. Lämna Hailey för första gången på  förskolan. Hade lite ont i magen i morse. Inte för att jag inte tror hon kommer ha det bra eller klara det galant. Utan just att hon ska vara borta medan jag bara ska vara hemma. Okej om man ska jobba eller så men inte skaffade vi barn för att lämna bort henne medan man själv inte gör nått. Förstår inte hur man kan lämna bort sitt barn varje dag, 30 tim i veckan när man själv inte har nått annat för sig. Skulle jag vara arbetslös skulle jag absolut ha Hailey på förskolan MEN inte hela dagarna och varje dag. Man vill väl umgås och ta vara på den tid man har?!

Gick super lämna H. Vi gick in och satte oss och lekte nån minut medan en pedagog klädde på ett barn för att gå ut. Sen kom hon in till oss, pratade lite. Jag gav sen Hailey en puss och vinkade och sa att ”mamma ska gå och kommer sen”. Hailey tittade på mig och sen va det inget mer med det. Känns bra att hon inte blev ledsen, men någon gång kommer det, det gör det alltid.

Hailey förskola känns iaf hur bra som helst och pedagogerna känns bra. Nu visste jag ju sen innan en del om dem eftersom vi jobbar i samma förskoleområde + att en av dem har jag öppnat en förskolan med för en herrans massa år sedan. Kommer bli super för Hailey att gå där! Men jag ser redan fram emot när jag får hämta henne 🙂

2 kommentarer on “Själv”

  1. Sv. Nej det kan jag hålla med om. Det blir bara långtråkigt om det blir långdraget. Hoppas nästa avsnitt håller samma kvalité som första! 🙂

    Hoppas Hailey fick en bra dag på förskolan! 🙂

  2. nina skriver:

    Vilken fsk går hon på?


Kommentera

