Älskar´t!

Kommer så väl ihåg när vi tog fram fingerfärg första gången till Hailey. Grät och vågade knappt känna på färgen. Stoppade sedan handen som hade lite färg på sig i munnen och kräktes då som bara den. Andra gången va hon inte heller så positiv. Tredje gången fick hon en pensel som dock va för stor men då gick det bättre. Men färg på fingrarna ville hon verkligen inte ha. Idag tog vi fram färg igen och har köpt nya penslar mer i Haileys storlek. Oj vad skoj hon tyckte det va idag. Att måla på fingrarna va inget problem och inte sen att måla med handen. Så stolt man blir 🙂

Känner ibland när jag tar kort hur jag går in i min lärarroll och tar kort för att kunna göra en dokumentation och sedan gå vidare med det. Tanken kommer ofta ”Vad för sorts kort vill jag ha? Vad vill jag visa med dem?” Men det gör inte så mycket egentligen, älskar de flesta sorters kort!

One Comment on “Älskar´t!”

  1. […] med fingerfärg tidigare idag så då tog vi fram det. Idag tog hon nästa steg i hennes möten med fingerfärg. Till en början va det bara av en händelse det kom färg på magen. Men hon fortsatte gärna på […]


Kommentera

