Vill man så kan man!

Igår va jag så trött och seg hela dagen och ett kvällsmöte på det gjorde mig knappast på bättre humör. Va så less på allt! Att då få komma hem till världens underbaraste gör det hela lite lättare! Idag kände jag mig piggare, hann fundera en hel del igår, så måste säga att jobba idag gick så mycket lättare än igår och va så mycket roligare!

Imorse när jag cyklade iväg till jobbet vid kvart i nio va det bara 4,5 grad ute. För första gången denna höst/vinter  kände jag att det nästan va dags att ta fram vinterjackan. Hoppade över det men frös lite när jag cyklade iväg, samma sak på vägen hem så imorgon blir det nog vinterjacka för mig. Hailey fick inviga sin nya vinteroverall idag när hon och pappa va ute och lekte. Tänk att vi redan kommit en bra bit in i november…

Tänk vad allt är relativt. I vanliga fall på tisdagarna när jag är hemma strax efter 17 tycker jag det är så sent och man knappt hinner nånting. Igår va jag inte hemma förrens strax före 19 så då idag när jag kom hem vid 17 känns det som kvällen blivit superlång och jag/vi har hunnit med en massa. Gos och lek, matlagning & middag, nytt försök med fingerfärg (lägger upp en inlägg om det senare), ännu mera lek, tvättat och även hängt tvätten. Tänk så effektiv man kan vara ibland 🙂

One Comment on “Vill man så kan man!”

  1. mrsjanuary skriver:

    Det är tur man har personer i ens närhet som piggar upp en efter dagar som igår. Begriper mig inte på folk som bara gnäller och gnäller.
    Åh så ni har invigt vinteroverallen! Det blir det nog här med snart. Än så länge har S klarat sig med en annan tunnare overall.
    Kram


Kommentera

