Kläder!

Blev som sagt en hel del vi kom hem med från Farsta. Som vanligt är det Hailey som kommer hem med mest 🙂 Men idag va M henne tätt i häl med byxor, 2 t-shirt och en kofta. Själv kom jag bara hem med nya strumpor, dock va det väldigt behövligt då alla lyckas gå sönder samtidigt.

20% på varfri vara + presentkort och presentpengar gjorde att overallen inte alls blev så dyr för oss. Kanon då deras ytterkläder verkligen är superbra! 25% rabatt på allt på Kappahl va inte helt fel det heller. Älskar tunikan och har sett den hos många bloggar.

En superbra vintermössa som satt bra på huvudet och med öronlappar, annars tycker jag mössor har en förmåga att åka upp och det vill vi ju inte när det är kallt ute. Påfyllnad av pyjamaser behövdes då de vi hade i 74/80 börjar bli små. Dessa i 86/92 är stora men det är bara bra när H ska sova i dem. Nu har vi 4 pyjamaser så hoppas på att det räcker. Strumpor behövdes då även de som vi hade börjar bli lite små. Köpte en lite tjockare sort eftersom de skor vi har inte är så varma. 

Har även plockat fram lite kläder i nästa storlek nu ikväll, stl 86. Så nu kör vi blandat 80/86 på överdelar. Underdelar kör vi 74/80/86 då det varierar väldigt mycket i olika plagg. Skulle underlätta om samma storlek va lika stort oavsett vart man köpt plagget!

Annonser

4 kommentarer on “Kläder!”

  1. Lory skriver:

    Vilka fynd 🙂 tunikan var jättefin och mössan från HM ser varm o go ut. Får kika in där med snart Esbjörn behöver en som går längre ner och kan knytas under hakan då han drar av sina nu med på 0,5 sekund… bara hoppas den finns i nån mörkare färg 😉

  2. Fiffi skriver:

    Sv:
    Här är info om dieten.

    Attackfasen: Proteiner
    Du kör i 1-10 dagar
    Det här får du äta: Bara proteiner, det vill säga kött, fisk och lätta mejeriprodukter.

    Bra mat för denna fas:

    All typ av fisk och skaldjur
    Magert kött, tillagat utan matfett
    Kallskuret kött med lite fett, till exempel skinka och kalkon
    Kyckling och kalkon utan skinn
    Ägg
    Mejeriprodukter med lite fett, till exempel keso och naturell yoghurt (jag använder miniyoggi oxå)
    Extra: Kaffe, te, vinäger, kryddor, citron, örter och senap – i lagom mängd.
    Sötningsmedel är ok, lightläsk, tuggummi..

    Så mycket får du äta: Obegränsat, tills du blir mätt.

    Att tänka på: Det stora intaget av protein leder till minskad aptit samtidigt som muskelmassan bevaras. Dessutom rensas kroppen från överflödigt vatten. Drick mycket vatten för att kompensera, minst 1½ liter om dagen. Promenera 20 minuter varje dag under denna fas.

    Cruisefasen: Proteiner + grönsaker
    Kör du direkt efter attack tills du nått din målvikt.

    Det här får du äta: Varannan dag: Proteiner. Varannan dag: Proteiner + grönsaker.

    Bra mat för denna fas:

    Protein: se listan för Attackfasen.

    Grönsaker:

    All typ av sallad
    Aubergine
    Bönor
    Fänkål
    Gurka
    Kål
    Mangold
    Paprika
    Rädisa
    Spenat
    Sparris
    Svamp
    Selleri
    Tomat
    Zucchini
    Extra: Morötter, rödbetor och kronärtskocka, men ät inte dessa till varje måltid.

    Så mycket får du äta: Obegränsat, tills du blir mätt.

    Att tänka på: Här är det många som väljer att avsluta dieten eftersom de nått sin målvikt, men det är viktigt att fullfölja alla faser. Promenera 30 minuter varje dag under denna fas.

    Sammanslagningsfasen: Proteiner + grönsaker + kolhydrater
    När: Från att du nått din målvikt. Fasens längd beror på hur mycket du gått ner i vikt. Du lägger på tio dagar för varje kilo du tappat. Har du gått ner fem kilo pågår fasen i 50 dagar.
    Det här får du äta: Protein + grönsaker + kolhydrater

    Fortsätt med en ren proteindag i veckan (Attackfasen). Välj samma dag varje vecka!

    Under första halvan av Sammanslagningsfasen har du en dag i veckan då du får äta vad du vill. Under andra halvan av fasen har du två sådana dagar.

    Bra mat för denna fas:

    Protein: se listan för Attackfasen.

    Grönsaker: se listan för Cruisefasen.

    Kolhydrater: frukt, fullkornsbröd, ost, pasta, potatis, ris – och vin!

    Så mycket får du äta:

    1 portion frukt per dag

    2 skivor fullkornsbröd per dag

    40 gram ost per dag

    1 portion av stärkelserik mat (exempelvis pasta och potatis) i veckan
    1 glas vin i veckan

    Att tänka på: Nu börjar du långsamt gå tillbaka till din normala kost.

    Promenera 25 minuter varje dag under denna fas.

    Stabiliseringsfasen: Protein + vanlig mat
    När: Efter sammanslagningsfasen och livet ut

    Det här får du äta: Nu får äta vad du vill sex dagar i veckan, Den sjunde dagen (dr Dukan rekommenderar torsdagar) får du bara äta proteiner.
    Bra mat för denna fas: Ha maten från Sammanslagningsfasen som bas.

    Att tänka på: Den här fasen ska hjälpa dig att hålla vikten livet ut. Det långsamma återgåendet till vanlig kost har gjort att din kropp inte längre är inställd på diet.

    Ät tre matskedar havrekli, varje dag. Det är ett ”stabiliserande fiber”.

    Försök behålla de goda matvanor du lärt dig under dieten.

    Jag kommer inte att leva som Dukan resten av livet utan kör det som en diet, jag kommer att byta ut måltider (bra proteinshakes) efter och då och då sen för att hålla vikten.

  3. mrsjanuary skriver:

    Den tunikan är jag också på jakt efter 😉 Den var tyvärr slut här så min mamma har fått uppdrag att spana efter den.
    Jättefin overall!
    Kram

  4. Tina skriver:

    Fina kläder. 🙂 det är ju sååå roligt att shoppa barnkläder! Måste köpa lite nytt till Nellie snart. 🙂


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s