Ledig torsdag

Idag har jag som sagt haft semester från jobbet. Anledningen va att jag efter många års funderande hit och dit valt att sätta in tandställning i min överkäke.  Har inte trivts alls med de tänderna, tror dock att jag själv tyckt det varit värre än andra tyckt. Men e nöjd över mitt beslut, om än att det är lite för dyrt…. Gjorde det imorse men eftersom de menade att man kunde få väldans ont så valde jag att ta sem hela dagen. Är väldans ovant men ont har jag inte haft ännu. Konstig känsla när man äter, kändes som mat som fastnat och man skulle ta bort men det gick ju inte riktigt…. 6-12 månade ska jag ha den så bara att vänja sig antar jag.

Det här med att vara ledig en dag i veckan gillar jag verkligen. Har ju funderat på att göra det framöver när M fått jobb och nu blir jag bara ännu mer säker på att det är det jag vill. Få hinna umgås ordentligt och även möjlighet till att träffa andra, på helgen och kvällarna hinns tyvärr inte allt man vill. Men hur och när får bli ett senare beslut när den tiden kommer. Idag har vi hunnit vara i lekparken och lekt med E&I, promenad runt ringvägen med E&H då våra skruttisar  även fick lite mellis med havet som utsikt 🙂 Och sen hann vi även förbi mormor och moster och leka lite. Allt utan att behöva stressa, kan man nått annat än att älska det?!

Hoppas ni haft en lika bra torsdag som vi! 🙂

One Comment on “Ledig torsdag”

  1. Linda skriver:

    Åh, vilken grej! Och skönt att du tog tag i det efter att funderat på det länge 🙂 Fast jag har aldrig hört dig säga något om dina tänder, så jag är lite förvånad! Hoppas att du inte får alltför ont nu, jag minns hur det var!!
    Kram på dig!


Kommentera

