Nytt kapitel…

Så va första dagen på nya jobbet avprickad. Kändes lite konstigt gå iväg imorse men tror ändå inte jag förstått helt att jag faktiskt ska jobba nu, varje vardag… Antar det kommer ju mer man kommer in i det ”nya livet”. Men kan nog bli bra det här. Nytt kapitel i livet har startat idag.

Så otroligt mycket det värmer och viken lycka man känner när man kommer hem till en glad liten tjej som överöser en med kramar och pussar. Men visst, att bara hinna umgås knappt 2 tim på en dag är ju inget man är van vid så det kändes ju också lite konstigt…

4 kommentarer on “Nytt kapitel…”

  1. mrsjanuary skriver:

    Så det var din tur att börja jobba idag. Jag är inne på dag 4 nu och tycker det känns märkligt att lämna hemmet varje morgon och vara borta hela dagen. Och som du skriver, man hinner bara ses i 2 timmar sen när man kommer hem 😦 Man får ta vara på de där kramarna och pussarna 🙂
    Du har kanske skrivit det nånstans men jag frågar ändå; jobbar du heltid nu?
    kram

  2. mrsjanuary skriver:

    Sv; vi kommer att jobba heltid båda två, men min man kan styra lite mer över sina arbetstider så vi planerar att han slutar lite tidigare tors o fre, och jag en annan dag.
    Jag kan verkligen rekommendera bärstol. Supersmidigt när man inte orkar krångla med vagn.

  3. brittabloggar skriver:

    Vad härligt att det känns som att det kommer gå bra! Det är faktiskt lättare än man tror att vänja sig och som du säger, de där pussarna när man kommer hem, de är guld värda!

  4. Marie skriver:

    Hej Lina
    Nu är den avklarad i alla fall, den första dagen. Jag både fasar och längtar efter att börja jobba men jag gissar att det är mer fasa än längta om ganska exakt ett år. /Marie


Kommentera

