Cykla

Vi älskar att vara ute och cykla. När man ska börja cykla är ändå en ganska stor fråga, när är det ok? I den stolen vi har bör man ej ha barnen om de är under nio månader/väger under 9 kg. Den vi har är från okbaby.  Som jag förstod det har det att göra med att de ska vara tillräckligt stabila. Vi hade även svårt att hitta en cykelhjälm i Haileys storlek. Den vi har nu är stl45-50 men är ändå lite stor tycker vi. Dock älskar vi att cykla och gör det flera gånger i veckan! (har själv sagt jag ska ha cyklehjälm från när jag får barn, men fortfarande cyklar jag utan, inte bra och ska ta tag i det väldans snart!)

3 kommentarer on “Cykla”

  1. Fröken M skriver:

    ja, jag tycker väl egentligen att det är ganska respektlöst – de frågar ju inte direkt vad de får ge barnen, och glass verkar de äta praktiskt taget varje gång någon fyller år på dagis… Men men !?

    Att cykla är så himla mysigt och även Viggo tycker de är TOPPEN ! det där med hjälm verkar vara ett allmänt problem. Vi har minsta storleken, och trots att viggo är en stor kille tycker jag att hjälmen känns lite stor – men hellre det än ingen hjälm alls !

    Kram

  2. Elin Löwstedt skriver:

    Jag vet inte exakt vilken storlek dom är i men på Stadium finns cykelhjälmar som är justerbara i storlekarna, något att växa i samt göra större när mössa behövs! Ett tips! 🙂

  3. nina skriver:

    Vi cyklar ju m lycke och har inte hittat em hjälm som funkar än. Saknar bebishjälmar

    Vi har våra hjälmar på nu och det känns bra, det är svårt att säga åt lilja att ha sin för att det är farligt att cykla utan och så har inte jag och Susanne!


Kommentera

