Springa och styrka

Tittade efter nya springskor på stadium i lö när jag och syster av och shoppade. Tyvärr hittade jag inga bra där, hade gärna gjort det eftersom jag har 20% på valfri vara…. Så igår blev det en sväng förbi Intersport där jag hittade dessa skönheter 🙂  Invigde den tidigare idag på en runda som blev 3,19 km och de kändes riktigt bra! Vilken skillnad att springa i ”riktiga” skor!  Helt slut va jag när ja kom hem! Nu jäklar ska här ut och springas. Målet får bli 3 ggr/vecka!

Efter att ja hade problem med ryggen och va hos naprapaten har jag börjat göra lite övningar här hemma för att stärka min rygg och känner stor skillnad. Försöker mig på att köra lite styrka här hemma några ggr/ vecka iaf. Blir bra sen när friskis här får egen lokal och gym. Då kan jag träna upp ryggen ordentligt!

Motivationen för träningen e fortfarande stark vilket känns bra. Att känna att man orkar mer och mer ökar bara på motivationen ännu mer! Nu hoppas vi den håller i sig! 🙂

Kommentera

