Efterlängtade vår, kom nu!

Efter en natt då det känns som jag inte sovit ett skit blir denna söndag bara en slappardag. De rutiner och tider vi brukar följa har skitit sig totalt idag, men vad gör det egentligen? Jag och Hailey låg och halvsov fram till 11 (dock hade Hailey redan varit uppe en sväng med Martin efter att ha hållt mig vaken i sängen i vad som kändes som timmar). Så nu somnade hon precis ute på balkongen. Idag blir det alltså bara ett sovpass istället för två som hon brukar sova på dagen.

Har packat ned alla julsaker och även lagt Haileys kläder i stl 56 och 62 (men byxor kan hon fortfarande ha i 62) i en kartong så det ska ner i källaren sen när vi orkar. Vanliga gardiner är uppe i vardagsrummet men måste stryka köksgardiner och dukar senare, får se om det blir idag eller imorgon…

Efter att ha varit plusgrader i ett dygn nu ser man en tydlig skillnad på snömassorna. Hoppas plusgraderna fortsätter några dagar så en hel del snö till försvinner. Sen är det bara hålla tummarna för att det inte kommer mer snö. Året har ju precis börjat så mycket kan ju hända på den fronten. Men jag längtar till våren nu så ingen mer snö om jag får bestämma!

Nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis bli klar med boken ”Poeten” som jag läser just nu. Ritkigt bra bok!

Kommentera

